Pages

Tuesday, July 5, 2011

Si Gagak Hitam & Si Popinjay Hijau

Si Gagak Hitam dan Si Popinjay Hijau,
Dua organisma yg berbeza...
Sama spesies, tapi genus yang berbeza...


Seekor Gagak Hitam penuh dengan keegoan.
Tidak pernah cuba untuk mendengar
Hanya dirinya dan kaumnya
Serta sampah-sarapnya...
Telah diberitahu berulang kali
Jangan makan sampah itu, ia membawa penyakit!
Seekor Gagak Hitam tetap dengan keegoannya
Masih tidak mahu mendengar...
Lantak kau lah!


Hai Si Popinjay comel
hati kamu sangat bersih, 
sebersih rupa mu, secantik rupa mu...
Kamu sering mendengar luahan ku,
cerita ku,
tangisan ku...
Terima kasih Si Popinjay Comel...
Akan ku berikan jawapan 'itu' dalam masa terdekat.
Aku sudah nekad wahai Si Popinjay Comel...

Dan kepada Si Gagak Hitam
teruskan hidup mu dengan keegoanmu
teruskan hidup mu dengan sampah sarap mu
Semoga kau terselamat dari penyakit yg dibawa oleh sampah sarap mu!

6 comments:

The Triple N said...

aku suka ni. suka sgt. kalau dijadikan perumpamaan mmg layak sgt. ramai manusia perangai gagak hitam ni. tapi semua burung kalau berak kat kereta..aku jd tensen sket. popinjay at least jadi cover sabun mandi mcm dove. gagak? gagak jadi penyanyi mcm sheryl crow. ok dah habis mengarut. papai.

Unknown said...

Auwww! Lagi makan dalam meyhh.. hehehe^^

Shima Abd Rashid said...

Mrs N : Hahahaha! Tak sangka ada org suka post ni. Aku pun suke! Semoga Si Gagak Hitam tidak sakit akibat sampah sarapnye kan! Hahahahah!


Sheiladzmi : Terer tak saya tulis mcm ni? Terer kan! Hahahah!

Anonymous said...

pppeerrrgghhhhh...hr nie pn blogger penuh ngan teka teki teka tekuk...apakah? hehe...sungguh tersirat..apa pun sy suka bau sabun popinjay hijau :-)

Intan and The Boys said...

sabun popinjay wangi oh!!!!
:)

Shima Abd Rashid said...

Hari ni saya adalah seorang puitis!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails