Pages

Wednesday, August 10, 2011

Paranoid Mother

Paranoid mother...
Yes, that's me!
Bak kata laki saya
Ghaplah!
Ye, saya memang ghaplah...


Semalam
anak saya cirit birit & muntah.
Dalam kepala saya 
Anak aku keracunan makanan!
saya paranoid
saya kelam kabut
bawak kereta laju2 supaya cepat2 sampai klinik...
Nasib baik masa bawak kereta laju2 takde polis tahan atau takde eksiden.
Paranoid kan saya!


Haritu,
anak saya demam seminggu.
Demam lengkap dengan ada ulcer kat dalam mulut & ruam kat leher.
Saya ghaplah lagi.
Saya takde fikir benda lain.
Adakah Denggi atau Kaki-tangan-mulut...
Tiap2 hari saya pergi klinik.
Tanya dokter.
Dokter kata takde pape, infection biasa saja.
Saya ghaplah lagi.
Siap email, YM cari Dr. Singa pulak.
Dr. Singa pun cakap takde pape.


Saya jadi paranoid because I do teach my students about all of these diseases.
But I dont have the experience to handle it by myself.
Ini la jadinya
PARANOID!


Sometimes we better know less about few things so it will never worrying us...

4 comments:

Dr Singa said...

dah hokey kan ruam tu??
:)

saya belajar perkataan baru..
ghaplah

Shima Abd Rashid said...

Alhamdulillah dah okey dah...
Dia dah kembali loncat-loncat.

Another new word : Loncat-loncat.

Unknown said...

Pun sama mcm Dr Singa, belajar p'kataan baru ' ghaplah ' hehe..
Ghaplah tu lebey kurang mcm Gabra ke Puan?

Shima Abd Rashid said...

Shiela : Ghaplah tu macam kalut sgt kot...
Ntahla. Balik nnti nak tanya kamus bergerak saya la...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails