Pages

Wednesday, June 13, 2012

Kronologi 'Musibah Saya'

Ok, ni cerita detail pasal entry 'Musibah Saya' kat bawah.
Apa yg 'Musibah Saya' sebenarnya?


Henfon jatuh dah kena gelek dgn tayar kereta atau motor.


Satu hari sebelum kejadian
saya dok cakap2 dgn kawan tentang ketidaksukaan saya terhadap Blackberry.
Sebab Blackberry kena on data service
Sebab Blackberry kena bayar sebulan RM30 untuk BBM yg dikatakan percuma
Sebab Blackberry saya takde touch screen
Sebab sebab sebab sebab sebab (Tak reti bersyukur kan!)


Hari kejadian
letak henfon di atas riba
Bila turun kereta nak tutup gate rumah (oh yes, rumah saya takde gate elektrik)
tak sedar henfon jatuh
Terus jalan pergi kerja


Bila sedar henfon takde
kelam kabut kelam kabut balik rumah
Bila sampai area rumah dari jauh 
nampak benda kaler merah tersadai lesu kat jalan tar depan rumah
Pecah sikit skrin depan
Keypad sedikit ruined


Sedih sungguh
tak tau nak cakap
Bila dah jadi macam tu baru teringat 
It was a birthday gift from my husband
Mungkin sebab dapat free
Jadi, takde perasaan untuk menghargai lansung...


Tapi saya rasa Blackberry-dengan-cover-getah ni sgt tahan lasak
skrin je yg rosak
yg lain still ok
Jadi, gunalah Blackberry.
(Penutup / kesimpulan yg tak boleh blah)






Nota kaki: Takde gambar Blackberry pecah. (Takde kamera)





0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails