Pages

Wednesday, April 27, 2011

Hari Buruh dan Saya

1 MAY 2004 - Masa ni saya belajar lagi. Balik KL cuti & nak jumpa boifren.  Keluar pergi Sunway Piramid dgn boifren naik skuter merah. Comel! Jalan jem gila, orang ramai gila!  Boifren saya dah kerja & dia belanja makan Pizza Hut. 


1MAY 2005 - Saya bertunang dengan boifren.  Ramai betul yg datang.  Saya ambik cuti dari supervisor seminggu sebab eksaited nak bertunang.  Saya pakai dress kaler kuning dan pakai tudung macam Garden Wedding Erra Fazira.  Alaaaa, yg tudung simpul2 belakang pastu rambut depan terkeluar sket tu... 
Kami dulu-dulu
1 MAY 2006 - Tak ingat apa berlaku masa ni.  Tunang saya maybe kerja hari tu dan saya tengah struggle very hard nak menghabiskan experiment sebab lagi 3 bulan nak kawen.  Jadi takde sebarang peristiwa berlaku...
Kawen
1 MAY 2007 - Masa ni saya dan suami tengah struggle dgn hidup.  Lepas kawen, terlalu banyak komitmen, terlalu banyak stress dan terlalu banyak dugaan.  Suami saya sorang je yg kerja.  Saya tak habis belajar lagi, tengah struggle nak habiskan experiment & nangis2 bawah bench. (Bench adalah meja lab, boleh masuk bawah meja lab utk nangis sbb tension).
Akhirnya, bulan September Supervisor saya lepaskan saya dan saya dapat kerja di KL...


2007 adalah tahun yg paling mencabar bagi saya.  Walaupun dpt kerja di KL, saya kena  berpisah dgn suami yg masa tu still lagi kerja di Penang. Every weekend saya akan balik ke Penang dan saya akan nangis setiap kali nak berpisah dgn suami.


December 2007, akhirnya suami saya dapat kerja di KL dan hidup kami pun bermula semula...


1 MAY 2008 - 2008 adalah tahun di mana suami saya kerja keras.  Dia tak ambik cuti.  Kami tak ke mana2.  Walaupun orang lain cuti, tapi suami saya tak cuti.  Masa ni kami stay kat Desa View Tower, Taman Melawati.  Rumah ni rumah apartment.  Rumah saya tingkat 7 betul2  menghadap rumah Dato' Yusof Haslam yg kat atas bukit tu.  Jadi, suami saya kata kami ni 
sebenarnya berjiran dgn Yusof Haslam.  Hahahahahhaha!


Masa stay kat sini, 7 bulan kitorang terpaksa panjat tangga hari2 sbb lif rosak! Macam mana pun, saya sgt suka rumah ni sbb rumah ni sejuk dan tenang.  Kadang2 boleh tengok monyet & babi hutan!


1 MAY 2009 - Masa ni saya mengandung 6 bulan.  Saya tengah craving byk makanan!  Lif rumah dah ok (nasib baik).  
Saya pernah craving for air coke pukul 12 malam.  Depan rumah saya adalah hutan bukit.  
Bila keluar rumah (nak pi beli coke), saya terus terbau wangi bunga kemboja. Wangi sgt!  Suami saya tak bau pun.  Nasib baik masa tu suami saya temankan.


1 MAY 2010 - Dah ada baby! Anak saya dah almost 1 year old.  Kitorang dah beli rumah kat Batu Caves.  Tak jadi beli rumah Melawati sbb ada bukit.  Takut bukit runtuh macam yg berlaku kat Bukit Antarabangsa.  Masa ni life dan semakin ada peningkatan. Alhamdulillah...


1 MAY 2011 - Korang pegi mana cuti ni weh? Gua kena kerja la!!!!!  







7 comments:

starry said...

ala boringnya hidupmu cuti di hari pekerja. hahaha

Dr Singa said...

gua nak gi morib!!!
heh heh hehhhhh

Shima Abd Rashid said...

Staryy : memang boring! tapi aku keje kat Kuching! ;)

Dr Singa : Morib tak besh weh! Jgn pegi! Boring!

en_me said...

sonoknyerr cuti2 kanns.. ehehe

Shima Abd Rashid said...

Cuti memangla best wahai en_me, tapi kalo tak cuti tu camno?

The Triple N said...

:) another cute entry lah beb..

Shima Abd Rashid said...

Tq Fizah!
Luv U!
;)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails