Pages

Thursday, October 27, 2011

Saya Survived!

Saya survived!
Dah nearly 2 weeks maid balik Indon Bandung.
Dan dah nearly 2 weeks saya buat kerja rumah sendiri.


First day : macam nak terpatah pinggang saya.  Basuh kain, sidai kain dsb.


First week : Peluh mencurah2 kat badan muka masa vacuum lantai.
Berpeluh2 jugak saya pagi2 angkut barang2 anak masuk kereta utk hantar ke Sg. Buloh.


Second week : Mula melipat baju setelah 2 thn lebih saya tak buat kerja tu!
2 tahun tau saya tak lipat baju! Apa la yg saya buat selama ni!


Malam, kalo en. Tukang belanja shift malam, its just me and kid at home.
Sebenarnya ni lah yg paling mencabar sbb saya adalah seorang yg sgt penakut!
But we both survived the nights! yay!


Secara summarynya, SAYA SURVIVED! Kalau the maid tak datang balik pun takpe.
Kenapa zaman dulu mak-mak kita boleh je survived 
Ada anak ramai, menjahit, tanam padi, masak, basuh baju tak pakai mesin basuh bagai?


Kalau mak-mak kita boleh, saya pun boleh!
Malaysia Boleh!
Saya boleh!
Tapi bila malam, tido ternganga tak sedaq habaq!

3 comments:

Anonymous said...

2 tahun tak lipat baju?? hohoho, saya terkejut!

Tapi yang last '' Tidoq tenganga tak sedaq habaq'' tu, saya suka. hehehe:)

Shima Abd Rashid said...

Betul,
tak tipu.
2 thn tak lipat baju.
Last week baru mula lipat balik!
Hehehehe...
Dan tidoq ternganga tak sedaq habaq juga adalh betul.
Hehehehhe...

Anonymous said...

mcmn ble tau tido tenganga, cikgu bangun tgk sendili cikgu tidoq ka......ngeeeee

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails