Pages

Friday, November 12, 2010

Sambal Tumis

Semalam saya marah BiBik...
Pastu menyesal lepas tengok mata BiBik bengkak sebab nangis...
Kesian BiBik...
Kesalahan BiBik bukan besar pun.  Tapi ntahla, saya jadi naik angin bukan naik hantu semalam.
Semua ni kes sambal tumis.
BiBik masak sambal tumis tak tunggu saya, dia cepat2 masak, masukkan asam, gula & ikan...
Saya paling geram kalau BiBik buat kerja cepat2. Kenapa nak cepat2? Nak tengok tv eh?
Ok, saya tau BiBik penat, letih, tapi tunggu la kejap.  Tunggu saya buat sambal tu...
Lepas marah, saya diam.  BiBik diam.  BiBik masuk bilik awal, tak tengok tv pun.
Damn! rase bersalah gila..
En. Hubby kata, jangan selalu2 marah BiBik pasal benda remeh (ye, saya mengaku saya salah).
Nanti BiBik balik, susah.  Takde sape nak jaga Afif.  Nanti awak dah tak boleh berehat sebab kena bersilat kat dapur, ruang tamu, toilet & bilik.  
Pagi tadi saya cakap kat BiBik "Bik, harini goreng tempe & buat sambal ikan ye. Sambal semalam sedap!"
En. Hubby pun cakap "Bik, sedap la sambal ikan semalam"
BiBik senyum, saya harap BiBik tak merajuk & kecik hati dah...
Sorry Bik! Lepas ni ai janji tak nak marah2 yu dah...


Gambar recycle BiBik

2 comments:

Anonymous said...

masa kejadian memang marah..tp bila dh marah kite akan nyesal..sbb dia jaga anak kite kan..huhuhu.berat mata memandang, berat laie bahu memikul..(eh btul ke ada related peribahasa nie?)

Shima Abd Rashid said...

betul tu cik anon!
ai menyesal sampai sekarg.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails