Pages

Monday, February 7, 2011

Cuti CNY

Cuti CNY...
Korang cuti pjg tak? Saya cuti seminggu...
Korang buat apa masa cuti?
Korang pergi mana masa cuti?
Saya mengadakan lawatan ke hospital2 di sekitar Kuala Lumpur...
Kenapa saya berminat nak melawat hospital?
Sebab anak saya demam, batuk, selsema & batuk lagi & demam lagi!

Senarai Klinik & Hospital yg dilawati sepanjang cuti CNY :

1. Klinik Mein Sg. Buloh : Masuk ubat ikut bontot.
2. Klinik Pakar Kanak-Kanak Melawati
3. Klinik Mein Sg. Buloh : Tuan Dr. tak nak masukkan ubat ikut bontot, 
    takut rosak kelenjar katanya, betul ke?
4. Hospital Selayang bahagian emergency : Diorang tak layan sbb kes 
    tak berapa nak emergency.
5. Klinik Keluarga Sg. Buloh : masuk ubat ikut bontot (boleh plak!)
5. Hospital Sg. Buloh bahagian emergency : Pun diorang tak layan; 
    Puan Dr. tak panggil sbb kedua2 Puan Dr. sibuk mengadap komputer 
    main Facebook agaknye...
6. Hospital Assunta : Ambik darah, korek dalam hidung: keputusan 
    negatif...
7. HUKM : Ambik darah lagi, dlm amount yg byk; Nasib baik diorang 
    layan kali ni, tapi diorang tak buat ujian pun kat darah yg diambil.  
    Tak perlu katanya, anak saya sihat (WTF betul!)

Diagnosis penyakit anak saya oleh saya yg bukan seorang Tuan/Puan 
Dr. (suka ati gua je buat diagnosis):

- Anak saya demam & batuk lambat kebah sbb bg ubat dalam susu...
   Kadang2 susu tak habis... 
   Kadang2 tak mau minum susu, sbb rasa dah tak sama, tak sedap!

- Saya bagi ubat direct dlam mulut dia & Alhamdulillah demam dah ok, 
  batuk dah ok...

Begitulah cerita Cuti CNY saya kali ni...

Anak saya 

4 comments:

Anonymous said...

kompius la byk sgt pndapat doc2 yang pandai2 nie kan..ada yang kata leh msukkan dlm susu, ada doc yang kata tk leh? ada yang kata leh tp jgn cmpur ubat (tu yang ada doc penah bg tau kt sy ler pn blogger)...hhmmmm apa2 pun harap Afif kembali sht mcm biasa n kembali berlari2 tuk mmbuatkan ibu Afif kembali berlari2 sma tuk kerja2 menghilangkan berat2 di badan :-) hehe..jgn marah aaaa

rin said...

shima, sama la anak2 aku pun problem kesihatan raya cina hari tu. risau tak mau sampai paru2 kena jangkitan kuman. Dhia, time bagi ubat macam kena dera nangis jerit2.... (pengsan haku)

-rin

Shima Abd Rashid said...

Cik Anon : memang kompius, tp kan aku rase tak bagus kot letak ubat dlm susu esp. ubat batuk sbb concentration dia akan berubah... hehehehe...
(aku yg pandai2 je buat teori)

rin : afif pun same, bila time makan ubat nangis jerit2 mcm kena dera... haihhhh...

Dr Singa said...

mandai-mandai je dia kata rosak kelenjar!!
aku rasa.. sebab kau yang sejes masuk ubat bontot..tu yang dia besar hati tak nak masukkan tu!!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails