Pages

Tuesday, February 8, 2011

Entry Emosi

Susah nak puaskan hati semua org...
Dah cuba buat yg terbaik utk semua, tanpa pilih kasih.
Tapi masih lagi ada yg tak kena.


Sabar
kesabaran saya dah sampai limitnya.
Saya dah tak boleh sabar.
Kalau diorang boleh buat saya pun boleh.
Diorang buat saya sesuka hati, tak fikir apa yg saya rasa.
Ye, saya mengaku, saya seorang yg mengingat macam sel B dan sel T.
Saya dah tak kisah apa pun.
Siapa yg sakitkan hati saya lagi, saya akan cantas habis-habisan, 
saya tengah pegang sabit nih...
Apa nak jadi, jadilah!


Selama 31 tahun hidup, saya dah kenal beberapa species manusia.


1. Manusia yg tak tau kewujudan perkataan terima kasih.
2. Manusia yg sememangnya tak mengenang budi.
3. Manusia yg tak tau menghargai pengorbanan orang, 
    you dont deserve me in your life.  So, goodbye you.
4. Manusia yg mementingkan orang lain lebih dari yg sepatutnya.  
    Paling benci orang ni...
5. Manusia yg sesuka hati marah kan org, lepas tu cool balik, 
    dgn harapan orang lain pun akan cool jugak. BLAH LA!
6. Manusia TAMAK! Tak pernah bersyukur!


Kesimpulannya, BLAH LA korang semua orang jahat!


ps: Entry kali ni adalah berbaur emosi, so bear with it.  

11 comments:

Anonymous said...

nak comment ke tk comment, nak comment ke tk comment??huhuhu..dh tulis nie che nk comment lah..waaaahhh sungguh tragis smua di atas tu...dasat!! ngeri pun ada bca smua di atas tu...huhuhu...apa2 pun lumrah manusia semua tuuuu......apa2 pun Allah ada tuk membalasnya.InsyaALLAH u find the way

Shima Abd Rashid said...

Cik Anon,
ye, one fine day they'll get their reward from Allah for what they did to me...

starry~ said...

:)

Dr Singa said...

alamakk...
konar balik lah...
takut nak tegur...

Anonymous said...

kerana anda lagi emo, saya jadi anon :)
bila maseh marah memang begini,
bila dah cool down, kita akan sedar ini ujian dariNYA.
sabar keranaNYA bukan kerana orang

Susah nak puaskan hati semua org...

bukan puaskan hati orang..tapi mencari keredhaanNYA

Dah cuba buat yg terbaik utk semua, tanpa pilih kasih.
Tapi masih lagi ada yg tak kena.

bukan buat yg terbaik utk orang, tapi keranaNYA
yg menilai, yg memberi ganjaran bukan orang..tapi yg maha ESA

sekadar membantu meredakan marah mengingatkan yg hakiki :)


s

Shima Abd Rashid said...

s,
terima kasih byk2 atas nasihat...
harap2 emosi & everything will be ok soon...
sighhh...

Unknown said...

dari blog DrS..


erm..ermm....


takut ar nak tegur.. :)

Shima Abd Rashid said...

PnConfused,
Im ok now...
Tq very much for the very good advice from s..
Semuanya kita serahkan pada Qada' & Qadar...

Anonymous said...

sayalah s...
kak siti :)
i am glad u r okay :)

Shima Abd Rashid said...

timaseh byk kak siti...

Anonymous said...

Pernah buat orang dulu kan, hidup ni bagai roda

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails