Pages

Thursday, December 30, 2010

Kemalangan di hujung 2010

Haihhhhhhhh...
ni lah namanya takde keje, cari keje...
Takde pasal, nak cari pasal...


Semalam, lepas balik keje saya betul2 nak cepat sebab dah penat...
Saya nak cepat sampai rumah.
Nak cepat rehat2 tgk tv, tapi malang tak berbau berbau sebenarnya, saya yg cari pasal!


Saya menyelit-nyelit dan potong queue masa kat traffic light.
Kalau hari lain, saya menyelit dan potong queue antara kereta, tapi semalam saya nak potong queue di depan lori yg bapak besar. 


Bermodalkan saya seorang perempuan melayu terakhir, saya siap angkat tangan kat driver lori tu, konon nak ucap thank you sebab bagi saya selit depan dia, tapi...


uuuwwwwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaa!!!!


Lori yg bapak besar, terus geselkan body dia ke kereta saya yg kecik molek tu...


Terkezut gila, turun kereta dan tanya dia mcm mana, dia dengan angkuhnya kata
"awak dari mana?" "awak dtg dari kiri saya, awak potong queue, kalau awak nak report, report la saya tak kisah, sebab saya yakin saya tak salah!"


Saya kata 
"saya tau saya salah (korang jangan tiru ayat ni kalau accident, tak boleh mengaku salah!), tapi abang (cewwaahh, abang!) macam sengaja langgar saya! Mula2 abang macam bagi jalan, lepas tu terus abang langgar saya!"


Driver tu dah nak blah, tapi saya suruh dia tunggu sampai mak saya sampai...


Setelah berbla bla bla bla bla dengan mak saya saya diam je dah trauma, maka akhirnya driver lori tu nak bayar saya RM100. Takpelah, Alhamdulillah takde apa2 dan driver lori tu pun baik hati nak bayar jugak kat saya... 
Mak saya mempunyai bakat negotiate yg sgt hebat! 
Terima kasih mak!


Kemek dan sedih!
Kawasan pergeselan yg langsung tak mengkemekkan lori...
Alamat lori
Lori kontena yg bapak besar!





5 comments:

rin said...

Alamak!!! Ni Gen 2 tu ke? Ala sian. Mintak dijauhkan la eksiden2 ni. Amin.

starry~ said...

ya allah shimaaaaaaaaaa... bawak ketebehati hati laaa.. ingat org tersayang hehe :)

Shima Abd Rashid said...

rin : ye rin... keta aku dah kemek! sedih... harap2 lepas repair nnti bleh elok mcm biasa balik...

HRA : aku dari sg buloh, nak balik batu caves lepas amik afif... :(

Dr Singa said...

erk!!!!!!!
berani ko cilok depan si kontena 1 tan!!??

Shima Abd Rashid said...

sekarang dah tak berani dah...
I dah I.N.S.A.F...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails