Pages

Monday, December 20, 2010

Padang Besar - Santan - Jitra - Bagan Serai - Sg. Buloh

Ni kira backdated entry lah.
Korang pernah dgr tak nama tempat Santan?
Kalau bukan Santan tu rumah nenek gua, serius, gua pun tak pernah dgr nama tempat camtu.
Santan ni terletak kat Arau, Perlis.


2 minggu lepas gua and the family balik kampung, tengok nenek gua yg tak berapa sihat.
Sambil menyelam sambil minum air, sambil makan Som Tam, sambil makan laksa Kuala Perlis, sambil shopping dan segala macam sambil yg terlibat lagi lah!



Dah lama tak pergi Padang Besar.  Sejak dua menjak dah dewasa ni...
Padang Besar byk perubahan, dah cantik dan harga barang pun mahal! Melampau!
Mentang2 la glamer, terus naikkan harga barang. Takpelah, gua tak nak pergi Padang Besar dah, lain kali gua nak pi Wang Kelian pulak.

Warm home as the warm heart
Perlis Indera Kayangan
Padang Besar Baazar
The arced 
Paddy field
Next destination after Santan adalah Kg. Tanjung Pauh, Jitra.
Rumah tokwan gua.  kat sini tak sempat nak amik gambar sebab gua dah letih.


Lepas tu terus direct ke Alor Pongsu, Bagan Serai Perak.
Rumah Arwah Tok belah mak.
Sejak Tok meninggal (November 2007) gua tak balik ke Alor Pongsu sampai sekarang.
Rasa sayu je bila sampai kat rumah lama tu.  Tapi tak sempat nak ambik gambar sebab sibuk menghayati suasana.


Hmmm, masa kat sini, Afif sibuk main keleboq pasir + lumpur.
Ye Afif, sila main pasir byk2 ye...


Pasir atas kepala

6 comments:

en_me said...

sonoknyer men paser kanns.. ehehe

Shima Abd Rashid said...

memang seronok!

starry~ said...

comeinya afif main pasiaq!

Shima Abd Rashid said...

hahahahaha! lawak la ko ckp "pasiaq"...

sheiladzmi said...

dan lawak bila puan cakap ''keleboq''~~ hehe

Shima Abd Rashid said...

hahahaha!
tq for visiting shiela!
mmmuah!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails