Pages

Friday, June 24, 2011

Absent

Tadi saya pergi cafe.


On the way ke cafe saya terserempak dengan sorang student.


Dia kata :


"Hai Puan, sorry la saya tak datang kelas Puan semalam. Saya tertidur lama..."


Saya terkejut + terkedu + speechless + nak cover speechless, saya kata sambil tersengih-sengih :


"Takpe... takpe..."


Dalam hati saya kata :


"aku nak jawab ape ye?"


Kalau dulu, zaman saya sekolah kat Utara dulu, nak absent pun takut, apatah lagi kalau nak bagi alasan tertidur kat cikgu. Takut cikgu marah!


Lagipun takut terlepas kelas, takut tak tau apa yg belajar.


Nanti tak boleh jawab periksa.


Haihhhhh... Sesungguhnya zaman dulu dan sekarang adalah sangat berbeza....







2 comments:

Dr Singa said...

jujurnya budak itu!!

Shima Abd Rashid said...

terlebih over jujur!!!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails