Pages

Thursday, June 9, 2011

Hati Tabah

Sejak umur saya dah sampai ke tahap sekarang, umur sebenar adalah rahasia
sejak zaman semua orang dah ada Facebook,
sejak zaman ramai orang dah ada akaun Twitter,
sejak zaman ramai orang ada blog,
saya nampak macam-macam dugaan yang orang lalui...


Sometimes, bila saya baca, saya jadi penat,
saya jadi stress and I was trying to stay away from blog or status like this.


Macam-macam dugaan dalam hidup ni sebenarnya.
Tipula kalau kau kata kau bahagia, nothing big that will scratch your heart...
Tipula kalau kau kata everything in your life is PERFECTO!
Anda mungkin akan kata "kau kata macam tu sebab hidup kau tak perfect, kau ada masalah, hidup kau tak bahagia, kenapa nak kata hidup orang tak perfect?"
Saya bukanlah in the state of denial.
Kadang2 dugaan ni datang tak tentu masa, hidup ibarat roda.
Sekejap kita di atas, tak lama lagi siapa yg tau...


Macam-macam yang saya baca, kadang2 saya baca sampai saya jadi unbreathable.
Kadang2 saya sebak,
kadang2 nangis terus.


Ada orang yg terpaksa berpisah dgn suami atau isteri,
anak kesayangan atau orang kesayangan 'pergi dulu',
anak yg baru je lahir dah kena masuk ICU (this is hurt!) Saya paling trauma kalau ia melibatkan anak.
macam2...


Setakat ni saya hanya berpegang dgn satu saja,
'Allah hanya berikan ujian pada orang yg mampu menanggungnya...'


Tidak ada siapa pun yg akan faham apa yg kita sendiri lalui. 
Hanya kita, diri kita, ourselves dan Allah.
Jadi, to those yg hurt, semoga anda berjaya melalui segalanya dengan tabah,
semoga anda sabar dan redha...
Yang kekal adalah di Alam akhirat, bukan di dunia...
Saya sangat percaya akan kuasa berdoa, 
jadi,
berdoalah,
Be strong for you and for me...



4 comments:

Unknown said...

D U G A A N
Orang yg kita sayang '' pergi dulu '' saya dah rasa ='(
Ceritera yg saya cerita dgn Puan tu pun dianggap DUGAAN jugak bagi saya
'' Allah hanya berikan ujian pada orang yang mampu menanggungnya..sebab Allah tahu, orang tu KUAT untuk menanggung & menghadapinya.. '' This is YES =)

Shima Abd Rashid said...

Yes, be tough...
Its not life if nothing that scratched your heart... ITS A FAKE LIFE!

starry said...

hadapi dengan senyuman
semua yang terjadi, biar terjadi
hadapi dengan tenang jiwa
semua kan baik baik saja

Shima Abd Rashid said...

Bila ketetapan Tuhan
Sudah ditetapkan, tetaplah sudah
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahawa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails