Pages

Tuesday, June 21, 2011

Impian tinggal impian

Satu hari cuti nan indah
Jalan-jalan,
masuk kedai keluar kedai.
Survey-survey.


Impian di hati adalah Aprillia, Ducati & KTM.
Tengok2 lagi.
Bincang2..
"Mana boleh ambik yg ni, saya x cukup tinggi,
nnti berenti kat traffic light mcm mana?"


Bincang2 lagi.
"Saya nak yg ni. Bentuk ni rare, tak ramai org pakai yg ni!"
"Mana boleh amik yg ni, saya tak boleh menyelit2 nak pegi keja!"
"Ehhh, awak nak bawak ni pegi keja, abis tu saya nak naik ape?"


Belek2 harga,
tanya2 tokey kedai.
"Saya nak tau berapa saya kena bayar utk downpayment & monthly installment."


"Yg ni lu kena bayar downpayment RM40000, bulan2 lu bayar Rm1000 lebih utk 5 thn saja maaaa!"


Bincang2 lagi.
Tak boleh, tak boleh!
Tukar brand & jenis...
Kawasaki Z750.
downpayment RM6000 lebih, bulan2 RM800 lebih utk 9 thn saja maaaaaaa...!
Tak termasuk harga ekzos, jaket, helmet, boot & mcm2 lagi...


"Mahalnye", saya kata...
"Tarak mahal looo, ini lebih canggih dari kereta maaaaa...", tokey kedai kata.
"Dah, dah, jom balik makan nasik lagi baik!" 
"Tahun depan kita datang lagi", dia kata.


Akhirnya,
impian tinggal impian...



2 comments:

Dr Singa said...

down payment 40000??

baik beli kereta besor!!

Shima Abd Rashid said...

memang lebih baik beli kereta...
kalo hujan basah jugak!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails