Pages

Thursday, September 30, 2010

Afif Jatuh!

Ini adalah 1st time saya handle anak saya jatuh.
Jatuh yg teruk (bg saya).
Dia jatuh tersembam dari Doraemon.
Doraemon? Nanti scroll ke bawah utk tgk muka Doraemon. 
Upper lips Afif luka & darah meleleh.  Saya panik gila!
Pegi klinik takut kalau ada luka lain.
Kena marah dgn Doktor.
Dr. kata "kenapa tak bawak on the spot?"
Saya kata sambil buat muka seposen"saya tunggu husband saya balik keje".

Dr. kata  "lain kali, kalau lambat, letak ais dulu utk reduce bengkak"
Kami kata "letak kat mana?" (letak kat keliling luka @ letak kat tepi luka ke?)
Dr. diam, buat muka berlagak & kata, "letak kat tempat luka la, takkan nak letak kat perut pulak?"
Lepas tu Dr. tanya, "Afif demam tak?"
Kami kata "Dr. check la dia demam ke tak, Dr. kan pandai..."
Dr. diam...
Kami pun diam, keluar dari bilik & berjanji tidak akan pi klinik tu dah...
Lepas tu kami pi McD utk makan aiskrem & menghiburkan hati yg duka...  

Darah dari luka Afif! Sikit je... Tapi saya panik!
Doraemon penyebab kejadian.
Ubat-ubatan
Budak lasak!

10 comments:

Starry said...

Ya allah.. Kesiannya bayi lelaki kesayanganku..
Kalau jatuh tu kau juga boleh tuam supaya tidak membengkak. Apa pun dokter tu mmg kerek hehe get well soon afif cayang.. Lawa beskal..

Shima Abd Rashid said...

aah, kesian Afif, tapi nangis kejap je..
Lepas tu lasak semula.
Semalam langgar dinding plak & luka lagi kat mulut dia.
Aku tidak panik lagi...

en_me said...

dah besar kanns.. nak adek tewww.. ekeke

Shima Abd Rashid said...

en_me : nntilah, tunggulah, waitlah, next time lah!

Dr Singa said...

lain kali datang klenet Antie ya Afif!!
Antie baikkk...........
Antie tak kerek.......

Shima Abd Rashid said...

klenet anti kat mane?
ade panel ING tak? kalo dekat nnti kite pegi selalu lah. Bleh ibu Afif dpt mc sekali..
kekekkeke...

Dr Singa said...

klenet Antie kat Taman Medan jalan Klang lama
:)
ken kolin2 kat e-mail..
tuuu....ada kat profile kat blogger tuuu..
.
ING??
takde..
lambat masyuk.....malas ambik.. :)

Shima Abd Rashid said...

okies, baiklah Dr. Singa.
akan kami lawati klenet anda nnti...

Intan and The Boys said...

alolo...ciannya afif! takpe..skang dah leh main2 doraemon lagi kan?

Shima Abd Rashid said...

hahaha! mari menunggang Doraemon!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails