Pages

Monday, September 20, 2010

BiBik

Ini bibik saya... 
Dulu, dia adalah bibik mak saya, tapi sekarang dah officially jadi bibik saya.
Kadang2 saya marah sgt dgn bibik saya, tapi kadang2 tak marah.
Kadang2 saya tension dgn bibik,


"Bik, goreng telur mata jgn letak garam" (dia letak garam jugak!)
"Bik, jgn pergi mana2, jaga Afif masa dia tidur" (dia tinggal jugak afif, dia pergi basuh pinggan!)
"Bik, basuh baju jgn campur2" (dia campur jugak sume jenis baju dlm washing machine!)
"Bik, jgn letak Afif dalam sinki, nnti dia main paip, haritu paip dah bocor" (dia letak jugak Afif dlm sinki & bg Afif main air!)
dan byk lagi kerenah si Bibik yg menaikkan tekanan darah saya!
BiBik! BiBik!


tp yg sebenarnya, saya berterima kasih pada bibik...
Kalo takde bibik saya bleh PENGSAN!


4 comments:

Anonymous said...

ada bek & ada gaks sengalnye bibik2 nie..tp apa yang pnting khdiran depa leh meringankan beban kerja umah tangga & jg anak kan?hehe

Shima Abd Rashid said...

ye... tapi cam lebih sengal drp baik...
haihhh...

Dr Singa said...

try gini...
'bibik goreng telur letak garam eh!!'

'Bik, pergi basuh pinggan, jangan jaga Afif masa dia tidur'

Shima Abd Rashid said...

hahahahha! Dr. Singa is back!
dah tak pms ye...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails