Pages

Tuesday, September 7, 2010

Lailatul Qadar + Mistik (mistik ke?)





Hari ni bila masuk keje, kawan kata "eh, smlm Lailatul Qadar ke? sejuk semacam je pagi ni..." 

Hmmmm, entahlah.. saya tertidur awal betul semalam sebab tutup lampu awal.
Sebenarnye tutup lampu memain je sbb nak tidurkan Afif Harith yg lasak itu (Sesungguhnya saya dah tak larat nak "memfollow" Afif Harith naik tangga sampai ke tingkat 3, PENAT WOOOO!).  Last2 saya tertidur sampai ke pagi..

Semalam satu perkara pelik + mistik dah berlaku.  Tapi kenapa pulak mistik? Dalam bulan posa mane de hantu setan! sangat pelik...

Ceritanya macam ni, lepas bukak pose semalam saya melepak2 kat hall dgn Afif.  Bibik kat dlm bilik tgh buat ape ntah.  En. Hubby bukak posa kat luar dgn kawan dia.  Tiba2 saya dgr macam ada orang tolak2 pintu depan utama dari luar (and of courselah pintu tu bergegar).
Tak lama lepas tu pintu ditolak lagi.  Saya dah cuak, saya switch on lampu gate & continue tgk tv.  Tak lama lepas tu, pintu ditolak lagi... kali ketiga ni lebih kuat!  OMG! What is that?  Saya mmg dah takut gila!  Gila pun tak takut macam saya...  
Saya panggil bibik & bagitau dia, saya bukak lampu luar & saya terus call En. Hubby suruh dia balik la la tu jugak by hook or by crook!
Kalau ikut logik, takkan lah hantu, mane de hantu bulan posa..
Takkan lah malaikat, sbb malaikat bleh masuk je umah sape2 yg dia nak (kalau semlm adalah malam Lailatul Qadar la kan)
Mungkin manusia binawe yg nak menakut2 saya (tapi, camne dia masuk dalam kawasan umah? panjat pagar ke? tapi tak dgr pun...)
Haihhhhh... saya harap sgt yg menolak2 pintu utama umah saya semlm adalah angin...
Saya takutttttt...  

Bila En. Hubby balik, kitorang pegi check sampai ke tingkat 3, Alhamdulillah, takde pape pun...
Sesungguhnya saya sgt pelik dgn kejadian semlm..
Adakah itu petanda Lailatul Qadar?


Ni bukan gambar front door rumah saya.  Saya googled je...


2 comments:

Dr Singa said...

(nak tolong sedapkan hati....)
anginnnnn tuuuuuuuu............
:)

Shima Abd Rashid said...

hehehhehehhe.....
tq for being the 1st 'commenter' (errr, is there such a word?) in my blog..
;)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails